14 Eylül 2010 Salı

Panik Atak Nedenleri, Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri

panik-atak
Panik Atak konusunu forum şeklinde yoruma açıp paylaşmamın sebebi, geçen hafta bunun anlamadan yaşamış olmam ve araştırıken hastalığımın bu olduğunu anlamam. Burada amacım, tamamen psikolojik olan bu hastalığın (tetikleyen bir fiziksel rahatsızlık olmalığı muhakkak kontrol ve teyid edilmelidir) etkilerini nedenlerine , doğura bileceği sonuçları, panik atağı yendim diyen insanların paylaşım ortamının oluşturmak ve bu hastalıkla ilgili soru cevap şeklinde ( doğru yolu bulmak adına ) iyi bir bilgi birikimi yaratmak.

Yaşadığım olayla birebir örnekleyerek açıklamaya çalışacağım , Öncelikle Panik Atak Nedir? sorusunu genel olarak değerlendirirsek : hiç beklemediğiniz bir anda , yoğun kaygı , endişe , bir işle başa çıkamayacağınızı düşündüğünüz ve kendinizi çok çaresiz hissettiğiniz anda yani yoğun psikolojik çöküntü halinde , kaçıp kurtulma adına vucudunuzun verdiği tepki olarak değerlendirebilirim.
Benim yaşadığım tamamen bu idi; ( panik atak balirtileri ) önce başım dönmeye başladı . sonra kolum ve başımda uyuşmalar ile devam etti. İşyerinde bir anda ayakta duramaz ve sanki kalp krizi geçiriyormuşum gibi hissettim kendimi ve gerçekten öleceğimi zannettim. Sanki kalbim atmıyor sadece titriyordu ve kan vucudumda sanki dolaşmıyordu. ( benim yaşadığım belirtilere ek olarak ; terleme , titreme, bulantı , geğirme, ölüm korkusu, algılama sorunu eklenebilir )
Bir an önce hastaneye gidip bana bir serum ve ilaç lazım diye düşünüyordum. Arkadaşlarım o kadar korktular ki ( bende çok korktuğumu itiraf etmeliyim ) . benimde isteğimle ambulans çağırdılar. Bu arada kan şekerim düşmüş olabileceğinden bana şekerli su verdiler ve gerçekten o çok iyi geldi . beni uzandırdılar ve serin bir ortam sağladılar , hoşuma gidiyordu (sonradan düşünce – o an değil) . ellerimi ayaklarımı sularla serinleterek ovuyorlardı. Şimdi düşündükçe o yapılanlar o an beni çok rahatlattı sizde bu tip durumlarda mutlaka aynısını yapın. O duruma gelişimdeki psikolojik etkenlerin yanısıra , bir gün önceki içtiğim alkol , sabah ayılmak için içtiğim 3 fincan kahvenin, sigaraların ve yorgunluğumunda büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Ambulans geldiğinde (yarım saat sürdü)aslında rahatlamıştım. Tansiyonumu ölçtüler 12-8 , kalp atışı 115 ( biraz yüksek) , veriler düzgündü , ama ben hastaneye ısrarla gitmek istedim. kan tahlillerimde gayet normaldi. tahlilleri götürdüğüm dahiliye doktoru , bana dediki oğlum senin hiç bişeyin yok , panik atak olmuşsun ama bu geçicidir. Bende ise ( bu aşırısıydı) dönem dönem böyle durumlarım olmuştur.
Bu konuyu araştırırken önemli olarak gördüğüm fiziksel problemlere değinmeliyim; yani Panik Atak psikolojik deyip fiziksel muayenelerinizi ihmal etmeyin. Panik atağı tetikleyen fiziksel problemler , şunlar olabilmektedir :

  • panikatak-tedavikan şekerinin düşük olması ( hipoglisemi )
  • bazı akciğer, kalp ve enfeksiyon hastalıkları.
  • alkol ve bazı ilaçların birden kesilmesi.
  • aşırı kafein ve sigara kullanımı
  • vitamin eksiklikleri ve kansızlık
  • beyin tümörleri
  • böbrek üstü bezleri kanserleri
Panik atak yaşayanlar o anda kendini tedavi etmek istiyorsa , muhakkak güvendiği kişilerle birlikte olmalı , uzanmalı, kendini iyi durum ve ortamda olduğunu inandıracak telkinler etmeli , sigara ve kafeinli içeceklerden uzak durmalı , kan şekeri düş olabileceğinden şekerli su içilmeli , bence en yakın hastaneye anında ( ambulans beklemeden ) götürülmelidir. Çünkü doktoru ve ilgiyi karşısında gören hasta direk rahatlamaya geçecektir.

Panik atak tedavisini araştırıken , psikolog , daha doğrusu psikiyatr ( ilaçlı tedavi yapabilen psikolog diyelim ) tedavisinin çok önemli olduğunu gördüğümü söylemeliyim , bunun yanında nöroloji uzman doktorlarıda olabilir.
Bana doktorum geçen sene şiddetli baş ağrısı ( bunun da panik atak neticesi olduğunu şimdi anlıyorum) sonucu gittiğim hastanede , tüm tetkikler yapıldı beyim emarına kadar herşey çekildi. Ama sorunum için doktorum laroxy 10 mg (ismini yanlış yazmış olabilirim) diye bir ilaç verdi. ben hepsini kullanmadan 1-2 tane alarak olayı atlattım. Bu seneki yeni olaydan sonra akşamları o kalan ilaçları almaya başladım ve faydasını gördüm. Tabii eğer, bende bitkisel tedaviye ve ilaçlara inanan biri olarak sakinleştirici bitkisel ilaçlar alınabileceğini alternatif tıp olarak olumlu buluyorum .
Aklıma gelmişken Panik Atak Çeşitleri konusunu çok araştırmadım . Ama buradaki paylaşımla ve panik atak yaşayanların anlatımlarıyla bu çeşitliliklerin bu forum ve yorumlarda oluşacağına inanıyorum.
Ama şunu söylemeliyim, şu ölümlü dünyada kendinizi hiçbirşeye üzmenize gerek yok ( söyleyen bende başarabilsem) ve içinize bir şey atmayın , haklı olduğunuz durumlarda hiç alttan almayın herşeyi PAT PAT söyleyin . İçinizde bırakmayın , paylaşın herşeyinizi. Panik Atak mı ? bence atağı siz yapın .
Durumumu paylaşmaya devam edeceğim , sizde öyle yapın.



Kaynak: http://blogyorum.com/panik-atak-nedenleri-belirtileri-ve-tedavi-yontemleri/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder