2 Eylül 2010 Perşembe

iPhone için İlk Web Tabanlı JailBreak!


Öncelikle JailBreak’in ne işe yaradığına biraz değinelim.

JailBreak nedir ?

JailBreak olayı bizim Türkçe’de tabir ettiğimiz “Kırmak” olayının İngilizce karşılığıdır.

JailBreak ne işe yarar ?

iPhone  kullanıcıları uygulama yükleme açısından Apple Store’a bağlıdır. Bazı istisnai bedava uygulamalar dışında Apple Store’dan bir uygulama almadığınız takdirde cihazınıza uygulama yükleyemiyorsunuz. Alt yapısında unix tabanlı bir MacOS-X bulunduran bu cihazı daha özgür kılabilmek için JailBreak dediğimiz kırma işlemini gerçekleştirmemiz gerekiyor.

JailBreak zararlı mıdır ?

iPhone’unuza  JailBreak yaptığınuz takdirde garanti kapsamından çıkmaktadır. Ama garantiye yollamadan önce cihazı fabrika ayarlarına döndürürseniz herhangi bir sorun teşkil etmez.

Peki nasıl JailBreak yapabilirim ?

İlk defa hizmete sunulan web tabanlı JailBreak servisi JailBreakMe.com birçok jailbreak yönteminden daha kısa sürede ve daha az karmaşık şekilde bu işlemi yapmanızı sağlıyor. Cihazınıza JailBreak yapmak istiyorsanız aşağıdaki adımları adım adım uygulayınız.
Not : Bu yöntemi kullanmak için iPhone 4 ‘e sahip olmalısınız. iPhone 4′ünüz yoksa iPhone’nunuzda iOS 4.0.1 ya da altı işletim sistemi yüklü olmalıdır.
1.adım : iTunes ‘u başlatın ve Videolar,Resimler,Rehber,Takvim ‘deki herşeyi yedekleyin. (Tedbir!)
2.adım : iTunes ile  iPhone 4 , iPhone 3GS ya da iPhone 3G telefonuzu en son sürüm olan iOS 4.0.1 ‘e güncelleyin.
3.adım : Tavsiyemiz güvenilir bir kablosuz internet ağına bağlanın ve 2.adımdaki işlemleri gerçekleştirin.
4.adım : iPhone ‘nunuzla Mobil Safari tarayıcısını açın ve adres çubuğuna “http://jailbreakme.com” yazın ve siteye girin.
5.adım : JailBreak işlemini başlatmak için çubuğu kaydırın.

6.adım : Ardından JailBreak’te kullanacağınız aracı indirmeye başlayacaktır. İndirene kadar bekleyin.

7.adım : İndirme işlemi bittikten sonra otomatikman JailBreak işlemi başlayacaktır. Bu işlem bitene kadar bekleyin.

8.adım : JailBreak işlemi tamamlandığında “Cydia has been added to the home screen.” mesajını göreceksiniz.

9.adım : Bu mesajı gördükten sonra tarayıcınızı kapatın ve Cydia programını bulup ana ekrana taşıyın.
10.adım : Programı ana ekrana attıktan sonra çalıştırın. Size “Who are you?” diye bir soru sorucak “User (Graphical Only)” seçeneğini seçin ve yüklenmesini bekleyin. İşlem tamamdır.
Yaptığımız işlemleri videodan takip edebilirsiniz. (Video ingilizcedir.)


Kaynak : http://www.techlogr.com/iphone-icin-ilk-web-tabanli-jailbreak.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder