6 Eylül 2010 Pazartesi

Cep Telefonlarının İçinde Ne var ?


Mobil hayatın gereklilik olduğu günümüzde kaçınılmaz olarak cep telefonları çok önem kazandı. Cep telefonlarının önem kazanması neticesinde de şirketler bu alanlara yatırım yapmaya zorunlu hale geldiler. Artık mobil pazarda sıkı bir rekabet var ve şirketler müşterilerine en iyiyi vermek için uğraşıyorlar. Bu yazımızda da PDA olarak adlandırılan akıllı cep telefonlarında kullanılan işletim sistemlerinden bahsedeceğiz. PDA lar kendilerine yüklenen ağır sorumlulukların altından kalkmak için tıpkı bilgisayarlar gibi işletim sistemine ihtiyaç duyarlar.


Şu anda cep telefonu pazarına hakim olan 5 tane işletim sistemi var. Bunlar İphone OS, Symbian, Android, Windows Mobile ve Palm OS.

Açıklayacak olursak ;

İphone OS:

Apple tarafından üretilen efsanevi cep telefonu İphone un kullandığı işletim sistemidir. Şu andaki piyasadaki en seri ve göze hitap eden, kullanması en kolay işletim sistemidir. Sahip olduğu dahili AppStore sayesinde bilgisayara muhtaç olmadan program satın almaya imkan veriyor ve sadece İphone cep telefonlarında kullanılabiliyor.

Symbian:

Nokia’nın ilk etapda %40 ını, daha sonra da tamamını satın aldığı Symbian Vakfı’nın çıkardığı işletim sistemidir. Dünya da en çok kullanılan cep telefonu işletim sistemi olma özelliğine sahiptir ve bu sistem için yazılmış 1000 lerce ücretsiz uygulama vardır. Genelde Nokia cep telefonlarında kullanılır, fakat Symbian’ı kullanan diğer markalarda zaman zaman olmuştur. Bu firmalar arasında Samsung, Siemens gösterilebilir.

Android:

Popüler zamanın en çok gündem maddesi olan cep telefon işletim sistemidir. Google tarafından çıkartılmıştır ve sürekli güncellenip geliştirilmektedir. İlerleyen yıllarda dünyada en çok kullanılan cep telefonu işletim sistemi olması beklenmektedir. Daha çıkalı 1 sene olmasına rağmen, şu anda Amerika da İphone yi sollamıştır. İçerisinde dahili marketi vardır ve bu marketten ücretsiz uygulamalr indirilebilmektedir.

Windows Mobile:

Bilgisayar dünyasında tekel olmayı başaran Microsoft, maalesef aynı peformansı cep telefonu alanında gösterememiştir. Gerek çok yavaş olması, gerekse içerisine dahili marketin daha sonradan eklenmiş olması nedeniyle WinMo yavaş yavaş gözden düşmeye başladı. Fakat Microsoft WinMo7 ile son kez bir atılım yapmayı deneyecek.

Palm WebOs:

Palm şirketinin çıkardığı ve gelecek vaadeden bir işletim sistemi. Fakat Türkiye de bu şirket maalesef satış yapmıyor. Mali sıkıntılar çeken şirket geçtiğimiz ay HP tarafından satın alındı ve bu işletim sisteminin HP Tabletlerde kullanılması planlanıyor.


kaynak: http://www.netyazari.com/cep-telefonlarinin-icinde-ne-var.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder