6 Eylül 2010 Pazartesi

Komedi Dükkanı Kapılarını Açıyor ( yeniden başlıyor)

Askerlik görevi nedeniyle “Komedi Dükkanı”nın kepenklerini indiren Tolga Çevik, dükkanını yeniden açıyor. Program çok yakında Star TV’de başlayacak. Çevik moral askeri olarak birliklerde gösteri yapmış. Erkeklerin askerlik anıları bir türlü bitmez ama Çevik röportajda hiçbirini paylaşmıyor, programda da 15 aylık askerlik macerasıyla ilgili bir skeç yapmayacağını söylüyor: “Askerlik görevi sırasında büyük acılar yaşamış insanlar var. Hassas bir konu hakkında bir komedi programında skeç hazırlamak istemiyorum.”

Tolga Çevik’in oynadığı ve bende dahil olmak üzere pek çok kişinin beğenerek islediği Komedi Dükkanı yakın başlıyor.
Star TV tarafından bu sene kadrosuna katılan Komedi Dükkanı için çalışmaların başladığı Eylül yada Ekim ayında komedinin Star TV ekranlarından izleyiciler ile buluşacağı verilen haberler arasında.
Bakalım tarih olar5ak ne zaman yayına alınacak Komedi Dükkanı. İnşallah çok bekletmezler bizi :)
Tolga Çevik çok mütevazı, çok efendi. Hani şu iyi aile çocuğu dediklerinden. En çok kullandığı kelime “Estağfurullah”.
Askerde ne anılar birikmiştir sizde. Hikayelerinizle ailenizi bezdirdiniz mi?
Askerliği uzun dönem yapıp bir de benim gibi çok yer gezdiniz mi anı sayısı artıyor. Bavullarca malzemeyle döndüm ben askerden. Ailem ve arkadaşlarımı yıldırmış olabilirim ama önce onlar başlattı! Nasıl geçtiğini sordular.
Çocuklarınızın yaşları çok küçük. Siz 15 ay sonra eve dönünce oğlunuz ve kızınız “Aaa aslında bir babamız varmış” durumu yaşadılar mı?
Hayır. Çünkü kendi birliğimde olduğum günlerde neredeyse her hafta beni ziyaret ettiler. Oyun oynadığımı biliyorlardı ama annelerine “Niye hâlâ gelmiyor?” diye beni sorup durmuşlar. Benim orduyla turneye çıktığımı sanmışlar. Şimdi “Komedi Dükkanı”nın tekrar başlayacağını öğrendiler. Onlar da sahneye çıkmak istiyor. Oğlan 2,5 yaşındayken 20 dakika oynamıştı. Şimdi kızı da oynatacağım. Yoksa kıskançlıktan olay çıkar evde.
Neden yeni bir formatla değil de tekrar “Komedi Dükkanı” ile geri döndünüz?
“Komedi Dükkanı” bitmemişti, sadece askerlikten ötürü ara vermiştik. Düşündüğüm yeni bir format da var. Askerde buldum ama sağlamasını yapmam lazım kafamda. Çünkü “Komedi Dükkanı”nın ilk bölümlerini izleyenler “Yahu bu adam ne yapıyor” demişti, alışıldık değildi. Yeni format “Ne yapıyor bu adam?” sorusunu daha fazla sorduracak cinsten.
Değişiklikler olacak mı programda?
Ufak tefek. Programın ana hattı aynı. Süslemeler de yapacağım tabii. Birkaç sürprizim olacak. “Komedi Dükkanı” üçüncü sezonunda. Bu büyük ihtimalle final sezonu olacak. Dükkan kapanacak.
“Çalışma manyağı oldum. Dangalaklık yapıp, çocuklarla az zaman geçiriyorum ne yazık ki”
Niye? Biz alışmıştık sezonlar boyu süren programlara, hikayenin sakız gibi uzamasına!
Biz o hataya düşmek istemiyoruz. Tutan bir şeyi 20 yıl götürmeyi doğru bulmuyorum. Tam tadında, en güzel yerinde noktayı koyacağız. Hem bitsin ki yeni projelere başlayabilelim.
Kendinizle ince ince dalga geçiyorsunuz “Komedi Dükkanı”nda. Günlük hayatta da  kendinizle, eşinizle, dostunuzla alay eder misiniz?
Kibarlık ediyorsunuz. Bayağı kalın kalın dalga geçiyorum kendimle ben programda. Günlük hayatta da karım benimle, ben onunla dalga geçerim sürekli. Komedi yaparken insan önce kendi açığını bulup kendini vurmalı diye düşünüyorum.
“Komedi Dükkanı”nın bir senaryosu yok, tamamı doğaçlama çekiliyor. Siz ve ekibiniz ne kadar eğleniyorsunuz çekimlerde?
Çok. Yazılı bir şey olmadığı için herkes heyecanla ne olacağını bekliyor. Ben dahil! Ne kadar eğlenceliyse o kadar da zihin yorucu. Anında cevap vermeli, seyirci memnun kalmalı… 2 saat 10 dakika boyunca çok terliyorum sahnede. Heyecanı müthiş buna rağmen. Bu tadı aldıktan sonra gidip de ezberlediğim bir skeçte rol almak istemem.
Mülayim, sakin ve iyi bir aile babası imajınız var. Sizin çevrenizdekileri deli eden kötü bir huyunuz yok mu?
Son birkaç senede çalışma manyağı oldum. Boş günüm olsa bile “Haydi o güne senaryo yazımı koyalım” diyebiliyorum. Halbuki o gün çocuklarımla zaman geçirebilirim. Dangalaklık yapıyorum işte. Bir de erken kalkarım. Ben kalkınca herkes kalksın isterim. Bu huyumdan nefret ederler. 3’e kadar oturturum sonra da sabah 8’de dikilirim. Alın işte size kötü huylarım!
“En çok buzdolabını özledim”
Askerdeyken en çok neyi özlediniz? Aile dışında bir şey söyleyin ama…
Askerdeki arkadaşlarımdan büyük kısmı halıya basmayı özlüyordu. Ben buzdolabını çok özledim. Askerde önünüze ne koyarlarsa yiyorsunuz. Seçim yapma şansınız yok. Ben evimdeki buzdolabını açtığımın, oradaki yemek ve içeceklerden seçim yaptığımın hayalini kuruyordum.
“Komedi filmi yazıyorum. Ama gülmekten altınıza yapmayacaksınız”
- Sahneye çıkmak için ölüyorum şu an. Seyirciyle karşı karşıya gelmeyi çok özledim. Dört gözle ilk oyun gününü bekliyorum.
-Kendi filmimizi yazıyoruz arkadaşlarımla. 2011 Şubat’ına yetiştirebilmeyi umuyoruz. Komedi filmi olacak ama gülmekten ölüp altınıza yapacağınız bir komedi olmayacak. Çok içime sinen bir rolle karşınıza çıkacağım.
-Askerdeyken “Artık ben burada yaşacağım herhalde. Dönemeyeceğim eve” diye düşünüyordum. Her şeyi kaçırıyorum gibi geliyordu. Eve döndükten sonra kaçırdığım tüm filmlerin DVD’lerini alıp izledim.
-Evdeki huzur işe de etki ediyor. Benim için aile işten önce gelir. Karım bana çok ciddi destektir. Bir proje üretirim, ona anlatırım. Bana öyle bir yorum yapar ki hayatımın en yanlış projesi olduğunu gösterir. Vazgeçerim anında. Fikrine çok güvenirim eşimin.
“Allah bize ‘Alıştığınız yerden şaşmayın’ dedi”
“İyi para kazanmaya başladığım dönemde ailemle Anadolu yakasından Avrupa yakasına taşındık. Neredeyse sosyetik bir hayata geçiyorduk. Bir gece hırsız gelip bizim evi soydu. Ben fark ettim hırsızı ve aileme zarar vermemesi için dualar etmeye başladım. Şükür ki zarar vermedi. Allah bize bir mesaj yolladı bence. ‘Siz alıştığınız yerden şaşmayın’ dedi. Biz de tekrar pılımızı pırtımızı toplayıp Anadolu yakasına, eski hayatımıza geri döndük.”
Elif Berköz Ünyay – Milliyet

1 yorum: